onsdag 12. september 2012

Tipper og sprøyteposer

Det finnes veldig mange forskjellige tipper og det er ikke alltid like lett å vite hvasom gjør hva og  hvilke tipper man skal velge. Jeg har prøvd å sette opp etter rekkefølgen hvor ofte jeg bruker dem, de øverste er de viktigste. Man trenger ikke mange for å lage fine cupcakes. 

Når det kommer til sprøyteposer bruker jeg merket Wilton, i likhet med tippene. Disse er solide, gode og kan brukes igjen dersom man vasker dem godt. De koster litt, men som sagt kan de brukes flere ganger. De kan man bestille via Cacas og Kakeboksen, eller andre nettbutikker som selger kakeutstyr. Posene finner du også på Jernia og Hobbyhimmelen. Jeg tror også det er mulig å få tak i på vellassorterte dagligvarebutikker!
 Wilton 2D, tippen jeg bruker mest av alle tippene jeg har. Har du lyst å lage fine cupcakes uten å kjøpe inn altfor my utstyr, er det denne du skal haMed denne lager jeg roser,
Squirl.
Og drop flowers, som er en av de enkleste av teknikkene å mestre


Wilton 6B er jeg også veldig glad i, men har ikke like mange bruksområder
Denne bruker jeg til denne formen, og man kan se at ved hjelp av bare disse to tippene kan man få til mange fine cupcakes
Wilton 125, denne har jeg i ulike størrelser, og er beregnet til ruffles, noe som er kjempefint
Her har jeg laget en litt annen variant (med en litt mindre tipp)
Wilton 2A, lager fine runde former, har desverre ingen bilder av dette, men en kjekk tipp å ha
Wilton 67 og 352, er til å lage blader med og er helt geniale!Se bare her! Det beste er at det er kjempeenkelt!
Jeg har litt forksjellige størrelser av denne typen tipper. Det er ikke nødvendig, men om du ønsker flere muligheter kan de komme greit med 
Med disse kan du lage annerledes squirl og hjemmelaget kakepynt blant annet
Wilton 48 og 233, disse begynner å bli på nerdestadiet, hvis vi ikke allerede er det
Den til venstre brukte jeg til flettemønsteret til denne kaken, mens den til høyre brukes til å lage gress
Wilton 230, den aller siste er en fylltip. Den bruker jeg til å fylle cupcakes med. Man bare stikker den i midten og klemmer på posen mens man drar den sakte opp igjen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar