søndag 11. november 2012

Hvordan lage spøkelse-cupcakes

Selv om Halloween er over gjenstår et par innlegg. Jeg klarte i alle fall å poste et par innlegg før 31. Oktober, noe som er bedre enn hva jeg klarte i fjor. 

Jeg tar ofte utgangspunkt i oppskrifter jeg vet er gode når j også varierer jeg pynt, fasong eller smakstilsetning. Jeg hadde Halloweenfest hjemme hos meg sist fredag og til det lagde jeg blant annet disse små spøkelsene. De er enkle å lage og krever ikke noe spesielt utstyr eller spesielle ingredienser.

Spøkelses Cupcakes


Lag sjokolademuffins og frosting etter oppskriftene. Sprøyt/påfør frostingen som en topp midt på cupcaken. Kjevle marsipanen ganske tynn og stikk ut en sirkel med et glass el. Legg sirkelen på toppen av cupcaken og form den slik du ønsker.
Lag øyne med smeltet sjokolade eller royal icing som du farger svart (jeg bruker pastafarge fra Wilton). Bruk en sprøytepose med en liten rundt tip eller klipp et lite hull i en vanlig pose for å gjøre dette.
Holder seg saftige mange dager, men bør oppbevares kaldt dersom det er lenge til de skal spises.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar