søndag 21. oktober 2012

Bryllupskake!

Det har vært litt stille på bloggen de siste dagene og heller ikke i dag kommer det ut en ny oppskrift. Innlegget i dag er om bryllupskaken jeg lagde på fredag og som jeg leverte til et bryllup som ble holdt i går. Jeg synes det er så sprøtt at jeg som begynte å bake for alvor for i underkant av to år siden plutselig har laget tre bryllupskaker, Den første på tre-, den andre på fire-, og den tredje på hele fem etasjer. Jeg er så takknemmelig for at noen viser meg den tilliten slik at jeg får mulighet til dette.

Jeg har jobbet masse med denne kaken, ikke bare på fredag, men gjennom hele uken hvor jeg har laget rose etter rose etter rose. Til slutt endte det opp med hele 66 roser og jeg brukte nesten alle sammen. Fargetemaet i bryllupet var lyngfarger og jeg laget tre ulike fargenyanser utifra dette.

 
Etasje nr. 1,3 og 5 er sukkerbrød fylt med vaniljekrem, daimkuler, raspet melkesjokolade og pisket kremfløte
Etasje nr. 2 og fire og også sukkerbrød, men de er fylt med vaniljekrem, banan og bringebærsyltetøy


Alle etasjene er trekt med marsipan, som jeg har farget hvit, og pyntet med roser og border i farget marsipan.
Tenkte å lage et "How to"-innlegg på hvordan man kan lage marsipanroser.

Hva synes dere? :-)


5 kommentarer:

  1. Hei. Jeg vil bare si at jeg elsker bloggen din og jeg lurte også på hvordan dy klarer å lage så fine roser. Vil prøve selv.
    Hilsen Nabiiha:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takK! :-) Skal lage et eget innlegg om å lage roser når tiden strekker til!

      Slett
  2. Hei!

    Utrolig fin kake! Selger du bryllupskaker, og for hvor mye? F. Eks en kake på toppen og to etg med cupcakes under?:)

    Mvh Marthe K Guttormsen

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det gjør jeg :-)

      Pris varierer, men en kake med cupcakes koster 400 kr + 15 kr x antall cupcakes, sånn ca. Det kommer litt ann på hvilke typer og pynt man ønsker.

      Send gjerne en mail til mari.mushom@live.no om du har flere spørsmål eller ønsker å bestille :-D

      Slett