lørdag 16. februar 2013

Blomstrete cupcakes

I dag er det ikke ingen ny oppskrift, men et innlegg om hvordan man kan dekorere cupcakes på en litt kreativ og anerledes måte. Jeg synes disse er supersøte og har lenge hatt lyst til å prøve. Endelig fikk jeg gjort noe med det og nå kan dere også gjøre det samme.

Innlegget burde vel kanskje vært postet på Valentinesday, men etter det jeg fikk med meg var det en hel del andre som tipset om alt som går ann å tipses om den dagen. Valentinesday eller ikke her er fremgangsmåten.

Blomstrete cupcakes

  • Vaniljemuffins eller andre upyntede muffins
  • Vaniljefrosting eller en annen valgfri frosting
  • Marshmallows og en god saks
  • Rosa sukker, eller sukker i en annen fin farge 
  • Sprøytepose og tip 1M fra Wilton eller en annen stjerneformet

Sprøyt en rose med frostingen på cupcaken, se hvordan i videoen her. Klipp marshmallowsen i fem ca like tykke deler.
Form eventuelt bitene så de blir ganske like og ser ut som kronblader før du dypper dem i sukker. Innsiden av marshmallows er jo litt klissete, så sukkeret fester seg ganske lett, så lenge du ikke lar bitene ligge for lenge å tørke.
 Plasser "bladene oppå cupcaken og brett dem litt ned langs kanten, og du har en nydelig blomst.
Ser for meg disse i massevis av fine pasteller, det hadde vært fint!

1 kommentar:

  1. WOW! Kjempe flott blogg du har:-) Fine oppskrifter og du tar fantastiske bilder. La spesielt merke til Bringebærcupcakene:-) Gleder meg til å følge bloggen din videre.

    Hilsen Linda

    SvarSlett