søndag 22. juli 2012

Asiatiske kyllingkaker

Når jeg finner oppskrifter på nettet pleier jeg alltid å endre litt på ingredienselisten eller gjøre min egen vri på tingene, spesielt innenfor matlaging. Men noen har jeg litt for mye respekt for endre på noe de allerede har forsikret om godt. Ina fra "Mat på bordet" er en av disse, så i stedetf for å endre på noe som allerede er bra deler jeg hennes oppskrift med dere med mine bilder. Masse deilige smaker, lukter med en litt crispie og nuggetsaktig skorpe, så godt!

Asiatiske kyllingkaker

  • 800 g kyllingkjøttdeig
  • 80 g strøkvring
  • 2 ts garam masala (krydder)
  • 1 ts spisskummin
  • 1 ts malt koriander
  • 1/2 ts salt
  • 2 røde chilli
  • 1 halv løk
  • 1 bunt frisk koriander
  • 4 cm fersk ingefær
  • strøkvavring og olje til steking


Hakk løk, chilli, ingefær (rives på rivjern) og koriander i små biter og ha i en bolle sammen med kjøtt, strøkavring og krydder.
Bland alt godt sammen, men ikke rør for mye.

Bruk eventuelt en iskremskje for å få like store biter og trykk hver bit litt flat med hendene
Før du dypper i kavring på begge sider

Stek i olje på sterk varme, ca 2 min på hver side. Kan serveres som tapas-rett, eller en middag sammen med feks grønnsaker og ris
Serveres rett fra panna eller fryses og varmes raskt opp igjen før servering

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar