fredag 7. september 2012

Mikseredskaper

I oppskrifter som ikke krever en elektrisk visper bruker jeg alltid ballongvisp. Med denne løser man fort opp melklumper og man får med seg alt langs kantene da pinnene former seg etter bollen og skraper ned kantene.
Som oftest bruker jeg denne kjøkkenmaskinen fra Bosch (ønsker meg såklart Kitchen Aid, men enn så lenge får denne duge). Den er praktisk med lokk slik at ikke melis eller mel flyr i været under miksing. Maskinen egner seg godt til elting av små deiger, visping av eggedosis, kremfløte osv, og miksing av diverse frostinger.
 Med følger tre ulike redskaper. Den til venstre er en eltekrok og egner seg til deige, mens den miderste, ballongvispen, passer til steder hvor du ønsker mest mulig luft. Den helt til høyre er god å bruke når du lager frosting.
 Noen ganger trenger man en visp man kan styre selv, og da bruker jeg håndmikser under her. Jeg har hatt den en god stund nå og vil si kvaliteten er god til tross for at prisen er kjempelav, fåes til 99 kr hos Europris og gjør jobben sin med glans.
 Til større deiger og diverse andre ting bruker jeg denne maskinen. Den er svært god når det kommer til elting og har flere funksjoner som feks. kverning av mandler. Med følger også en blender slik at man kan lage smoothies.
 
 Foodprosessor er også en maskin jeg bruker masse. Knusing av kjeks til ostekake, paideiger, smoothies, scones, bruksområdene er mange. Ofte følger forksjellige kniver med slik at du feks kan kutte agurk, raspe ost osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar