tirsdag 23. april 2013

Fiskekake Sandwich

Det har ikke vært så mye mat- og kakeblogging i det siste, rett og slett fordi jeg ikke har bakt særlig mye. Det har vært mye på skolen, mye i hodet og mye i livet generelt som har tatt tiden bakingen pleier å ta. Selv om jeg gjerne skulle stått på kjøkkenet hver dag er det en del andre ting som må prioriteres, i alle fall i perioder. Desuten trenger jeg noen som kan hjelpe til å spise all maten jeg lager. Noe jeg antakelig gjør når helgen kommer så jeg regner med det kommer noen oppskrifter innen den tid. 

I mellomtiden tenkte jeg å komme med et lunch-tips. Jeg har ganske mange av dem på lager, så hvis det er noe det er interesse for så deler jeg dem gjerne. Til tross for at dette stort sett er en blogg for kaker og søtsaker håper jeg dere ikke har noe i mot litt variasjon. 



Fiskekake Sandwich

  • Brødskiver
  • Yoghurt naturell, rømme eller kesam
  • Salsa eller tacosaus
  • Salat
  • Vårløk
  • Fiskekaker

Smør skivene med det du måtte ønske eller ha tilgjengelig av yoghurt naturell, rømme eller kesam før du har på salsa. Kutt opp salat og vårløk og ha på skivene før du avslutter med en fiskekake delt i to eller tre skiver på toppen.
Tacosaus er noe av det beste jeg vet sammen med fiskekaker selv om det kanskje kan virke litt rart er det virkelig verdt et forsøk. Gjerne eksperimenter med ingredienser du liker å ha på.
Disse fungerer utmerket som niste om du lager doble skiver.


3 kommentarer:

  1. nam! Kjekt med litt andre type oppskrifter innimellom :D

    SvarSlett
  2. Fiskekaker har jeg ikke smakt på alt for mange år - kanskje dette blir lunsj for mannen en dag?(:

    SvarSlett
  3. Jeg er ny følger av bloggen din og vil gjerne ha flere gode lunsj-tips. Særlig mat du kan ha med som matpakke! :)

    SvarSlett